Bytte, retur og feil på ordre

Betingelser for godkjennelse av bytte/retur

Hovedregelen er at alle returer må være salgbare som om de var nye, ubrukte produkter. Dette innebærer som et minimum at alle produkter som skal returneres må:

  • Ha original uskadet emballasje
  • Ha alle merkelapper/klistremerker inntakt
  • Undertøy og badetøy (underdel)  kan IKKE returneres av hygieniske årsaker
  • IKKE skriv på returkoden eller lim på returseddelen direkte på varens emballasje!
  • Mat, godteri og drikke kan ikke returneres*
  • Beløpet betalt for frakt tilbakebetales ikke dersom du velger å returnere noe. Retur kostnaden dekkes av kjøper.

Avvik fra dette medfører at retur ikke godkjennes og du vil ikke få tilbakebetalt pengene. Du vil få beskjed på e-post. Vi tar ikke kontakt ved retur av mat, godteri eller drikke.

For å utføre en retur gjør du følgende:

  1. Les nøye gjennom informasjonen over før du går videre til bestilling av retur.
  2. Trykk inn på denne linken og følg instruksene.

  3. Oppgi kun adressen din uten gatenummer under feltet for gatenavn, fulgt av et komma og poststed (eksempel: «Storgata, Oslo»).
  4. Ordrelappen må inkluderes i pakken – har du ikke denne noterer du ordrenummer og navn på varer som sendes tilbake på en lapp og legger ved i returen.
  5. Hvis du mottok din vare i en større eske og bare returnerer deler av din bestilling, kan du bruke en plastpose eller lignende i stedet for hele esken.
  6. Returnerer du via innleveringssted vil du få opp en returseddel som PDF-fil. Denne printer du direkte eller åpner og laster ned. Returseddelen fester du godt på returen og leverer til Posten- eller PostNord-innleveringssted.
  7. Husk å fjerne eller krysse godt over gammel sendingslapp dersom du bruker samme eske eller pose til å sende retur.

*Vi godkjenner ikke retur av matvarer, godteri og drikke. Dersom det er noe feil ved produktet eller du ønsker å bruke angrerett tar du kontakt med kundeservice først. 
**Større varer over 35kg

Reklamasjon

Informasjon om angrerett finner du under punkt 8 i våre betingelser.

Angrerett

Informasjon om angrerett finner du under punkt 10 i våre betingelser.